pitcure

pitcure

Monday, June 18, 2012

kelam kabut

tengok topik pun boleh agak kan...
itu lah hidup...kadang-kadang smooth je tapi bila time huru hara or kelam kabut...amek ko...
ni aku nak cite pasal life aku yang a bit messy lately ni...

1. transfer kerja
korang tau dalam entry lepas aku da cakap aku kena transfer sebulan ke kilang kat balakong kan...
motip sebenar tidak di ketahui sebab keje aku kat sana just tolong filing je...
so pagi2 dah kena bangun ye pagi...pukul 6.00 pagi ok..biasanya aku akan bangun jam 7.30 beza 1jam setengah disitu
pastu kena kejar pukul 710 amran tunggu kat sunway giza...tapi biasanya memang lewat la..pukul 730 baru aku sampai...(maaf amran ye...)
pastu naik moto hampir 30 minit yang mengeraskan bontot punggung aku....
letih hari-hari macam ni...
balik pun macam tu...bila la nak habis sebulan ni...

2. pengasuh anak
anak-anak aku sekarang tak de pengasuh@penjaga...
pengasuh lama anak aku yang sulung si dani dah tak nak duduk dah...motipnye die cakap nenek tolak...
ok fine cari pengasuh lain...choiiiii punya susah nak cari...
sume nak deposit...mampos aku...terus rasa macam nak berhenti keje jaga anak je kat umah..
pastu dapat yang baru ni kat blok yang lain...agak jauh nak bekjalan kaki kalo nak nganto...
harap sume ok je...so anak-anak jangan buat perangai...duduk baik-baik..ibu abah keje nak cari duit untuk korang tau...

3. duit
ni memang buat hidup aku kelam kabut...
tak de duit sume tak jadi...korang pun tau kan...

tapi yang penting sekarang aku paling serabut pasal tempat kerja and pengasuh anak aku...
boleh bikin aku pening...

No comments:

Post a Comment