pitcure

pitcure

Monday, March 21, 2011

maCam Bola je rasanye......

pagi tadi mase ak pi hntar danny kt tmpt pengasuh die pengasuh die da ckp:

Pengasuh : akak x dpt nk jg dani lagi dh pas ni...tuan rumah suruh akak kuar hjg bulan ni....
Aku : hujung bulan ni????hurm...

Aku geram betul...nk salahkn die je x lh cz tuan rumah die dh suh kuar...tp ari 2 die siap dtg umah ckp nk jaga dani semula....

anak aku ni dah byk tmpt pengasuh yg die pg....ok ak cite dr awal k...

1st sekali mase die umo 5 bln ak letak kt tmpt A...tahan la kt c2 sampai umo die 1thn lbh...pas2 laki die sakit plak....so die x dpt nk jg anak ak dah...n ak tpaksa cari tmpt len n dapat letak kat kak T...mase duk ngn kak T umo dani 1thn 5bln kalo x clp ak...duk c2 2 bulan dah kene cari tmpt len plak cz die dpt tawrn keje smula gan bos die....so kene la cari tmpt baru lg....so ak ltk la kt tmpt kak M...duk tak sampai 2 ari kak A dtg umah ak ckp nk jg dani smula....

Kak A : akak dtg ni nk ask si T 2 x jg dani dh ke??
AKu : x dah die dpt keje kt tmpt lame die...nape kak...(dlm hati dah dpt agak die nk mtk jg anak ak)
Kak A : x la kalo die dh x jg lg ingat akak nk mek dani semula...abg pn dah chat jd die x kisah kalo akak nk jg dani...tp akak tnye je ladulu....
Aku : saya x blh nk bg pe2 jwpn skunk kak nant la sy bincg gn abg dulu ye...
Kak A : x pe....nant akak akn mek dani kat bawah umah (umah flat)...so x yah la adik sush2 nk naik....(memndgkn ak mmg da ckp kalo nk ltk umah die ak x larat nk nek tga...tgkt 4 2...blok len2 plak 2..plus ak gah pgnent 2nd baby)
Aku : x pe la nant pe2 sy ckp la gan akak..

tak lame lepas kak A balik kak M yg wak2 2 gah jg anak aku dtg umah....

Kak M : Adik...td akak da tsermpk gan kak A,.,die ckp die nk ngasuh dani ye...x pe la adik bg la kt die...lgpn die ckp die nk tmbh duit wat anak sekolah akak x pe...x de mende yg akak nak tanggung...
Aku : ahhhh.....x pe la kak nant sy bincg gn abg lu...sy x wat keputusan pe2 lg....(smbil tekesima)

mlm 2 after borak gan my hubby ak letak anak ak kat kak A sbb kesian die da 3 org anak sekolh laki die plak keje x tetap....skunk ni jd timbul mslh plak bila kak A nak pindah n ak x tau nk ltk ank ak kt ne....nk letak nursery x lh cz ari sabtu die tutup n ak plak keje...hai la nasib ko anak ku...ibu rasa ko ni dah mcm bola....kejap ditendang ke sana kajap ke sini....mtg2 ko suka men bola....

mcm ne nk wat ni

P/S : susah nk cari pengasuh yang baik dan x bermasalah....

No comments:

Post a Comment