pitcure

pitcure

Sunday, March 27, 2011

TuitioN....

Sekarang ni bila ak buka facebook ramai je yg cite pasal dorg da wat tuition kat umah (membe2 x UM la).....aku pn da wat gak...tp F.O.C la...nak buat amal......kate laki aku.....tp kdg2 bila ak pikir2 semula pn x pe la buat amal moga2 kalo ak mati atau dalam kesusahan da la org yg nak membantu dan mendoakan ak...plus ilmu yg ak ajar tu akan berterusan...harap2 la......
tp walau mcm ne pn kdg2 da juga terdetik dlm hati aku ni rasa x ikhlas bila mengajar....terukkan....tp aku mintak supaya ALLAH ikhlaskan hati aku n mudahkan aku utk mengajar anak bangsa.....ciz x blh blah ayat...... ak rasa x ikhlas sbb...penat sgt kdg2 tu....ye la balik keje nak kene kemas umah n bersiap tuk ngajar budak2...even 3x seminggu pn letih gak tambah ak mgajar bdk2 sek rendah yg sentiasa buat bising n agak nakal.....masa keje kne cari bhn tuk ajar dorg....plus bdk2 yg dtg smakin ramai kdg2 2 sampai lebih 10 org aku ajar dlam 1 masa yg sama berbeza darjah plak..... bila dah habis clz nk kne prepare mkanan tuk suami n anak tecintha.....lepas masak kne tanda buku latihan tuition plak.....pas2 layan anak main.....letih gila badan....
tp aku harap apa yg aku buat ni dapat bg sedikit pahala pd ak cukup la.....moga2...INSYAALLAH....amin.......


p/s : agak susah bila kite mngajar org yg mentalitinya agak rendah.....kesabaran itu amat diperlukan....

No comments:

Post a Comment